Einde rookpaal in zicht

12 februari 2020

Einde rookpaal in zicht

De Spoorwegen hebben sinds jaar en dag op elk perron rookpalen staan, waaromheen nog gerookt mag worden. Eind van dit jaar moet dat afgelopen zijn, in lijn met de algemene trend om het tabaksgebruik tegen te gaan. Het verdwijnen van de rookpaal kondigt het slot van een tijdperk aan waarin het sigarettenroken gedoogd werd. Roken wordt tegenwoordig met zoveel restricties omgeven dat het je de lust beneemt. En dat is terecht, verslaving is geen genoegen. Wij hopen dat de anti-rook zijn sporen zal verdienen zodat er in de toekomst wat nuchterder gekeken kan worden naar het niet-inhalerend en genietend pijproken. Dat zal de nieuwe bloei voor ons museum moeten worden. Niet de eeuwige associatie met alleen het slechte.