Afrika-depot ingericht

9 april 2020

Afrika-depot ingericht

Het werk achter de schermen van ons voor publiek gesloten museum krijgt steeds meer zichtbaar resultaat. Aan het begin van de Corona-sluiting was er teveel achterstallige email, kleine werkjes die wel nodig maar nauwelijks zichtbaar zijn. Een tijd lang hebben we nu gewerkt aan het opnieuw ordenen, inpakken en inrichten van een depot met speciale aandacht voor de Afrika-collectie. Zoals eerder vermeld is deze groep vorig jaar fors aangevuld met een indrukwekkende verzameling Kongo-pijpen, vandaar dat herordening nu actueel was. Per land of per volk zitten de pijpen nu goed verpakt in dozen, die samen een eigen kast gekregen hebben. Daardoor is op andere plekken weer ruimte vrij gekomen voor ruimere opslag van andere zaken. Het is een hele klus om zo te schuiven en te passen, maar uiteindelijk is het resultaat een overzichtelijke collectie. Dat is precies de bedoeling.